Jak dbać o dobre relacje na linii pracodawca-pracownik?

14 czerwca, 2022

Eksperci do spraw rekrutacji zawsze zwracają uwagę na potrzebę budowania dobrych relacji pomiędzy pracodawcami a pracownikami. To czynnik bardzo ważny, ponieważ w dużej mierze odpowiadający za efektywność działań całej firmy. Oprócz tego warto zdać sobie sprawę, że konflikty niekorzystnie wpływają na każdy aspekt przedsiębiorstwa – w tym również liczbę poszukiwanych kandydatów na dane stanowisko. Przyjrzymy się więc teraz bliżej relacjom na linii pracodawca-pracownik.

Bądź szefem twardym i wyrozumiałym równocześnie

Jeżeli zarządzasz firmą, to ten akapit jest specjalnie dla Ciebie. Z zespołem warto budować relacje na podstawie… przeciwieństw. Z jednej strony powinieneś był stanowczy, aby zyskać szacunek u pracowników. Im szybciej wyrobisz swój autorytet, tym lepiej. Pamiętaj jednak o zachowywaniu pewnego dystansu w kontaktach, ponieważ hierarchia w firmie musi być zachowana. W innym przypadku mogą pojawić się spore trudności na przykład z egzekwowaniem zadań od swojej kadry.

Z drugiej jednak strony musisz uważać, aby Twoje twarde rządy nie okazały się zbyt srogie. Pomimo funkcji pełnionej przez Ciebie, warto iść w niektórych sytuacjach na tak zwany kompromis. W końcu każdemu z nas mogą zdarzyć się jakieś błędy bądź zaniedbania wynikające z na przykład wystąpienia nieprzewidzianych zdarzeń.

Zwracaj również uwagę na formę krytyki członków kadry. Nic nie ma oczywiście złego w zwróceniu uwagi, ale forma może już okazać się nietaktowna. Przede wszystkim bądź konstruktywny. Staraj się wytłumaczyć indywidualnie każdemu, na czym polegały jego błędy i co może zrobić, aby uniknąć ich powtórzenia w przyszłości. Rzeczowo argumentując, zwiększasz szansę na pozytywny odbiór Twoich słów. Będąc przełożonym, nie należy również wywyższać się, gdyż trudno wtedy o zyskanie sympatii.

Pracownik też musi przestrzegać zasad

Oczywiście pełna odpowiedzialność w zakresie budowania relacji na linii pracownik-pracodawca nie spoczywa tylko na jednej stronie. Członkowie kadry również muszą zabiegać o stworzenie jak najlepszej atmosfery. Przede wszystkim warto wykazywać się kilkoma podstawowymi wartościami takimi jak szacunek do przełożonego, przyjmowanie konstruktywnych uwag i wyciąganie z nich wniosków, czy zaangażowanie w rozwój firmy. Im szybciej wzbudzisz zaufanie szefa, tym Wasze relacje będą cieplejsze. Do naszej agencji zatrudnienia zgłasza się mnóstwo pracodawców poszukujących kandydatów na różne stanowiska. Często zwracają szczególną uwagę właśnie na uczciwość potencjalnych członków zespołu. Sam więc widzisz, ile możesz zyskać poprzez bycie szczerym i sumiennym.

Bez dobrych relacji na linii pracodawca-pracownik trudno o sukcesy

Zasada jest bardzo prosta i zrozumiała – przyjazne relacje równają się życzliwej atmosferze w całej firmie. Nawet posiadanie najwyższej klasy ekspertów nie zagwarantuje sukcesów, jeśli stosunki międzyludzkie nie będą odpowiednie. Jako agencja pracy tymczasowej mamy stały kontakt z różnymi osobami potrzebującymi wsparcia w zakresie rekrutacji pracowników. Niejednokrotnie przyczyną rotacji na stanowiskach jest właśnie fatalna atmosfera w firmie, którą trudno znieść na dłuższą metę.

Podsumowanie i cenne rady od agencji zatrudnienia

Reasumując, dbanie o dobre relacje na linii pracodawca-pracownik to zadanie dla dosłownie wszystkich osób zaangażowanych w funkcjonowanie firmy. Szef musi być wymagający, ale jednocześnie wykazywać ludzkie podejście. Natomiast kadra powinna okazywać należyty szacunek oraz zawsze działać uczciwie. Dzięki temu zwiększy się szansa na co najmniej prawidłowe relacje między zainteresowanymi stronami, co bezpośrednio przełoży się na atmosferę całej firmy.

Jeżeli do swojego zespołu szukasz osób umiejących budować doskonałe relacje albo chciałbyś znaleźć zatrudnienie w przyjaźnie nastawionej firmy, zgłoś się do nas. Jesteśmy agencją pośrednictwa pracy z wieloletnim doświadczeniem i na pewno wybierzemy coś lub kogoś odpowiedniego dla Ciebie. Z tego artykułu dowiesz się więcej o prowadzonej przez nas działalności. Zaufaj nam, a nie pożałujesz!