Każda osoba szukająca zatrudnienia zastanawia się, czym mogłaby przekonać do siebie pracodawców. Część ludzi postanawia ukończyć dodatkowe kursy i szkolenia, inna grupa planuje rozwinąć swoje zdolności językowe, a jeszcze inni stawiają na rozwój komunikacji interpersonalnej. Czy to rzeczywiście dobry pomysł? Jak w ogóle zwiększyć swoje możliwości na tej płaszczyźnie? Odpowiedzi na te pytania poznasz po przeczytaniu poniższego artykułu.
Czym jest komunikacja interpersonalna?
Według definicji komunikacja interpersonalna to wymiana informacji pomiędzy co najmniej dwiema osobami w celu przekazania swoich myśli, opinii lub poglądów. Ważne jednak, aby podczas niej pamiętać o kilku podstawowych zasadach takich jak obustronny szacunek, prawo do wyrażenia własnego, odrębnego zdania, czy nieprzerywanie drugiej osobie, wtedy gdy to ona zabiera głos.
Odpowiednia komunikacja to priorytet podczas rekrutacji pracowników
Z punktu widzenia osoby szukającej zatrudnienia niezwykle ważne są odpowiednie wzorce zachowań. To właśnie od nich może zależeć, czy rekrutacja pracowników skończy się dla Ciebie sukcesem, czy rozczarowaniem. Musisz zdać sobie sprawę, iż proces ten składa się z kilku etapów. Przykładowo świetnie napisane CV to ogromny krok w kierunku osiągnięcia pomyślnego efektu, ale absolutnie niedający stuprocentowej gwarancji.
Pracodawcy często zapraszają wytypowanych kandydatów na rozmowy kwalifikacyjne, a podczas nich kluczowe znaczenie ma właśnie komunikacja interpersonalna. Warto wziąć te słowa do serca – jesteśmy przecież agencją pośrednictwa pracy, więc mamy informacje z tak zwanej pierwszej ręki.
Dlaczego umiejętność prowadzenia relacji z innymi jest tak ważna dla pracodawcy?
Komunikacja interpersonalna jest bardzo doceniana przez wielu pracodawców. Główny powód takiego stanu rzeczy to troska o rozwój własnego przedsiębiorstwa. Spora część z nich opiera swoje funkcjonowanie na właściwych kontaktach z klientami. Ewentualne błędy podczas rozmowy z nimi mogą mieć opłakane skutki dla interesów całej firmy, dlatego pracodawcy poszukują ludzi, którzy poradzą sobie z tym zadaniem.
Nawet nie pracując w dziale firmy bezpośrednio zajmującym się obsługą klientów, i tak warto wykazywać się zdolnościami interpersonalnymi. Są one niezwykle przydatne chociażby podczas rozmów z innymi członkami zespołu. Dzięki temu są większe szanse na pozytywną atmosferę w firmie, co przekłada się na produktywność kadry. Duża część pracodawców, którzy zgłaszają się do naszej agencji zatrudnienia, zwraca na ten aspekt szczególną uwagę.
Jak rozwinąć zdolności interpersonalne?
Oczywiście nie wszyscy rodzą się z ponadprzeciętnymi umiejętnościami w tym zakresie. Trzeba więc pracować nad poszerzaniem zdolności interpersonalnych. Jak to robić? Przede wszystkim niezwykle przydatny okazuje się udział w codziennych, życiowych zdarzeniach. Im więcej kontaktu z różnymi ludźmi, tym powinna zwiększać się swoboda na tej płaszczyźnie. Istnieją też jeszcze bardziej zaawansowane metody polegające na udaniu się na lekcje udzielane przez ekspertów w dziedzinie komunikacji interpersonalnej.
Podsumowanie
Reasumując, komunikacja interpersonalna odgrywa bardzo ważną rolę w wielu firmach i przedsiębiorstwach. Pracodawcy cenią szczególnie członków kadry, którzy wykazują odpowiednie podejście do klientów. Warto więc zaimponować tego typu zdolnościami już w trakcie rekrutacji pracowników – podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Jeżeli potrzebujesz więcej pomocy w kwestii zdobycia zatrudnienia, zgłoś się do naszej agencji pośrednictwa pracy. Jeśli natomiast jesteś szefem i szukasz kandydata/kandydatów na dane stanowisko, również przygotowaliśmy dla Ciebie specjalną ofertę.
Nie czekaj dłużej i już teraz odwiedź stronę internetową naszej agencji zatrudnienia, a następnie skontaktuj się z nami!