Jak kreować swój wizerunek, aby zaimponować pracodawcy?

28 czerwca, 2022

Uzyskanie dobrego wrażenia na pracodawcy nie jest istotne tylko podczas rozmowy kwalifikacyjnej, ale również każdego zwykłego dnia w firmie. Jak to robić, żeby osiągnąć zamierzony efekt, ale jednocześnie nie wywołać przeciwnego skutku? Jeżeli chcesz poznać odpowiedź  jak  kreować swój wizerunek , zostań z nami, ponieważ w dalszej części tego artykułu omawiamy szerzej to zagadnienie.

W jaki sposób najłatwiej zaimponować pracodawcy?

Tak naprawdę, aby uniknąć większych kombinacji w tym zakresie, rekomendujemy… być sumiennym pracownikiem. Tyle i jednocześnie aż tyle. Mowa tu między innymi o rzetelnym i terminowym wypełnianiu wszystkich obowiązków służbowych. Warto również – a może i nawet przede wszystkim – zyskać zaufanie szefa. Wbrew pozorom wyzwanie to nie należy do bardzo skomplikowanych.

Dobrym pomysłem jest skupienie się na swoich zadaniach. Jeżeli przełożony nie będzie miał zbyt wielu uwag, to automatycznie poziom zaufania do Ciebie wzrośnie. Oprócz tego powinieneś położyć nacisk na szeroko pojętą komunikację. Mamy tu na myśli budowanie dobrych relacji, gdyż one bezpośrednio przekładają się na atmosferę w całej firmie.

Bądź profesjonalny

Z jednej strony, to tylko jeden z wielu sloganów. Z drugiej jednak warto wziąć go szczególnie do serca. Profesjonalizm w firmie wykazuje się na wiele sposobów. Wszystko zaczyna się już w trakcie procesu rekrutacji pracowników. Jeżeli kandydat na dane stanowisko jest elegancko ubrany, zwraca się z szacunkiem do przełożonego oraz zna podstawowe zasady savoir-vivre, to wystawia sobie bardzo pozytywną laurkę.

Trzeba jednak pamiętać o tym, na co zwracaliśmy już wcześniej uwagę – odpowiednie zachowanie powinno być codziennością, a nie jednorazowym epizodem. Przykładowo nigdy nie powinno zabraknąć Ci motywacji. Kluczem do kreowania swojego wizerunku jest także trzymanie nerwów na wodzy nawet w sytuacjach, gdy emocje zaczynają ponosić.

Bycie profesjonalnym nie oznacza bezbłędnego wykonywania wszystkich zadań. Każdy jest tylko człowiekiem, więc pomyłki są całkowicie ludzką rzeczą. Kluczowe jest natomiast podejście do nich. Pracodawcy nie lubią, gdy członkowie ich kadry idą w zaparte. Zdecydowanie lepszą reakcją jest przyznanie się do błędu, a następnie wyciągnięcie z nich poprawnych wniosków. Dzięki temu kolejnym razem dane zadanie zostanie wykonane lepiej, co mnóstwo szefów szczególnie docenia.

Nie staraj się na siłę przypodobać pracodawcy

Niektórzy pracownicy chcą za wszelką cenę zaimponować szefostwu, przez co dopuszczają się różnych, niezbyt eleganckich metod. Pamiętaj, że najwięcej zyskasz efektywnym wykonywaniem obowiązków. Dlatego nigdy nie próbuj działać na szkodę innych albo stosować rozmaite techniki manipulacyjne. W taki sposób na pewno nie wykreujesz takiego wizerunku, jakiego pragniesz.

Ponadto już w trakcie etapu pozyskiwania pracowników działy zajmujące się rekrutacją zwracają uwagę na zachowanie poszczególnych kandydatów. Jeśli ktoś próbuje zaimponować poprzez wywyższanie się lub szerzenie informacji niezgodnych z prawdą, to takie kłamstwa mogą zostać natychmiast wykryte. To we większości przypadków definitywnie zamknie drzwi do kariery w danej firmie.

Podsumowanie

Kreowanie swojego wizerunku to zadanie, które nie powinno szczególnie wybiegać poza normy efektywnego i sumiennego wypełniania obowiązków służbowych. Jeżeli poszukujesz zatrudnienia albo chcesz zmienić swoje dotychczasowe zawodowe życie, to może być kluczowy czynnik. Warto jednak jeszcze bardziej zwiększyć swoje szanse na sukces.

W tym celu skontaktuj się z naszą agencją pośrednictwa pracy. Pomożemy Ci zdobyć zatrudnienie na wskazanym przez Ciebie stanowisku. Uwzględnimy zarówno Twoje oczekiwania, jak i posiadane umiejętności oraz predyspozycje. Dzięki naszym ekspertom w dziedzinie rekrutacji pracowników znajdziesz wymarzoną pracę, do której będziesz chodził codziennie z uśmiechem na ustach. Zapraszamy do kontaktu, a więcej informacji o naszej działalności znajdziesz tutaj.