Każdemu człowiekowi powinno zależeć na zdobyciu upragnionej pracy. Żeby te marzenia stały się rzeczywistością, trzeba najpierw solidnie się przygotować. Kluczowymi elementami są w wielu przypadkach rozmowy kwalifikacyjne oraz atrakcyjnie stworzone CV. Warto więc sprawdzić, na jakich aspektach należy się skupić, aby zwiększyć swoje szanse na zatrudnienie u pracodawcy w wymarzonej firmie bądź przedsiębiorstwie.
Doświadczenie zawodowe
To aspekt mocno utrudniający poszukiwania ofert pracy zwłaszcza osobom będącym dopiero na początku kariery zawodowej. Mnóstwo pracodawców w pierwszej kolejności stawia na ludzi, którzy już funkcjonują w danej branży przez co najmniej kilka miesięcy, a wielokrotnie oczekiwany czas jest jeszcze zdecydowanie dłuższy. Z jednej strony, to dla Ciebie znak, że w CV powinieneś umieścić wszystkie swoje wcześniejsze zatrudnienia. Z drugiej strony, osoby nieposiadające doświadczenia muszą zdać sobie sprawę z faktu, że ich pole manewru staje się znacznie bardziej ograniczone. Spora część ofert pracy nie jest po prostu przeznaczona dla nich.
Ponadto według wielu najnowszych badań, to właśnie doświadczenie ma największy wpływ na podejmowanie ostatecznych decyzji przez pracodawców dotyczących ewentualnego zatrudnienia bądź jego braku. Ten fakt potwierdzają również agencje pośrednictwa pracy. Można więc mówić o pewnym trendzie. Planując swoją ścieżkę zawodową, warto próbować jak najwięcej działać w konkretnej branży. Nawet jeżeli pierwsza oferta pracy nie będzie zbyt atrakcyjna pod względem finansowym, warto i tak ją przyjąć. Dzięki temu otworzysz sobie tak naprawdę bramę do sukcesów w przyszłości. Pamiętaj, że najtrudniej wykonać pierwszy krok, a awansować na wyższe stanowisko możesz przecież w każdym momencie.
Wykształcenie
Oczywiście zdobycie dyplomu uczelni nie stwarza automatycznie z Ciebie świetnego pracownika, aczkolwiek zwiększa szanse na taką sytuację w przyszłości. Rekruterzy mają świadomość, że osoby, które ukończyły poszczególne kierunki studiów, otrzymały cenną wiedzę. Niektórych wiadomości nie da się zdobyć poprzez naukę na własną rękę. To niezwykle istotny czynnik, ponieważ podejmując pracę w danej firmie lub przedsiębiorstwie, powinieneś wykazywać się już przynajmniej elementarną znajomością najważniejszych zasad. Pracodawcy często tego właśnie oczekują.
Dobre wrażenie na rekruterach i pracodawcy
Nie przez przypadek mówi się, że pierwsze wrażenie to fundament wielu relacji międzyludzkich zarówno prywatnych, jak i zawodowych. Z tego względu solidnie przygotuj się do rozmowy kwalifikacyjnej. Niezależnie od tego, czy spotkasz się z potencjalnym pracodawcą lub rekruterami, zadbaj o nawiązanie kontaktu z drugim człowiekiem. Staraj się pokazać z jak najlepszej strony. Zaprezentuj się jako człowiek odpowiedzialny, znający się na swoim fachu.
Zadbaj również o tak zwane umiejętności miękkie. Jeśli będziesz bardzo zestresowany podczas rozmowy kwalifikacyjnej, to rekruterzy natychmiast to zauważą. Aplikując zwłaszcza do firmy, w której panowanie nad stresem to podstawa, możesz przez to znacznie zminimalizować własne szanse na powodzenie. Należy zachować złoty środek, więc bycie w pełni rozluźnionym także nie jest rekomendowanym podejściem do sprawy. Uważaj jednak z żartami – dobry żart nie jest wprawdzie zły, ale pamiętaj, że nie jesteś na występie komediowym, tylko na poważnym spotkaniu z poważnymi ludźmi. Wykaż więc im szacunek poprzez nie tylko odpowiednie zachowanie, ale również ubiór. Bądź elegancki i schludny. W żadnym wypadku nie powinieneś się także spóźnić. Więcej o tym, czego oczekują rekruterzy i pracodawcy, dowiesz się po przeczytaniu tego artykułu.
Podsumowanie
Podczas rekrutacji pracowników kluczowymi elementami są: doświadczenie, wykształcenie, dobrze napisane CV oraz skuteczna rozmowa kwalifikacyjna. Postaraj się położyć szczególny nacisk na tych właśnie czynnikach. Coraz bardziej popularne staje się korzystanie z usług agencji pośrednictwa pracy. Profesjonalni rekruterzy doskonale wiedzą, czego oczekują zarówno pracodawcy, jak i kandydaci do zatrudnienia. Odgrywają więc oni niezwykle ważną rolę w procesie pozyskiwania pracowników.